1. hoe laat?
    Ik wilde mijzelf ook opgeven maar heb het toch maar niet gedaan aangezien ik geen problemen wil met school etc. (niet té veel spijbelen, ).

Hoop echt dat je het wint Remy!
  2. Ik heb het al in het andere topic gepost maar ik wil nog even in het nederlands zeggen dat ik écht hoop dat je wint Remy, je zou het verdienen voor de fantastische site die je gemaakt hebt !
  3. NU.nl is best positief over NLOTH!

U2 - No Line On The Horizon
    Uitgegeven: 27 februari 2009 10:29
    Laatst gewijzigd: 27 februari 2009 12:48
    Diegenen die dachten dat het nieuwe U2 album een voorspelbaar vervolg zou worden op 'How To Dismantle An Atomic Bomb' komen bedrogen uit. 'No Line On The Horizon' is een rijk en ambitieus album.

Misschien was de eerste single 'Get On Your Boots' van het nieuwe album niet de meest geslaagde keuze.

De wat warrig klinkende single is ook niet echt representatief voor de rest van het album.

Rick Rubin

Nadat de band met 'How To Dismantle An Atomic Bomb' een sterke maar muzikaal wat voorspelbare opvolger had gemaakt op terug-naar-oude-sound album 'All That You Can't Leave Behind' volgde een periode van bezinning.

In eerste instantie werd gedacht om met producer Rick Rubin te gaan werken. De man die eerder zowel Johnny Cash, Neil Diamond en vorig jaar ook Metallica een nieuw muzikaal leven gaf.

Samenwerking

Een samenwerking met Rubin voor de Green Day/U2 cover van 'The Saints Are Coming' van The Skids werkte prima.

De opnamen voor een album verliepen echter moeizaam en maar een van de opgenomen tracks werd uiteindelijk uitgebracht. 'Window At The Skies' was de single voor de U2 verzamelaar 'U218'.

Eno/Lanois

Met het duo Brian Eno en Daniel Lanois, die reeds vanaf het 'Unforgettable Fire' album uit 1984 optimaal bij de band betrokken zijn, werden uiteindelijk de opnamen gemaakt voor het nieuwe album.

In totaal werden er vijftig tot zestig songs opgenomen waarvan er nu elf op het nieuwe album staan. Veel van de opnamen werden gemaakt in Marokko. Later werden studio's in New York, Dublin en Londen gebruikt.

No Line On The Horizon

Met het lekker rockende titelnummer wordt een sterke start van het nieuwe album gemaakt. Een onweerstaanbare riff van The Edge maakt 'Magnificent' een ijzersterke opvolger. De spanning die deze twee eerste songs oproepen wordt daarna niet meer los gelaten.

De band klinkt over het gehele album hecht en soepel en Bono's stem wordt over de jaren alleen maar mooier. Zijn teksten zijn op het nieuwe album verstoten van een politieke lading en klinken puur.

Onmiskenbare drijfveer

Het gitaargeluid van The Edge is op het nieuwe album wederom een onmiskenbare drijfveer. Songs als 'Unknown Caller', het erg lekkere 'Stand Up Comedy' en 'I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight' draaien meer dan ooit op de strakke riffs die The Edge neerlegt.

Maar juist ook in 'Fez - Being Born', met een aan 'The Unforgettable Fire' herinnerende synthesizerpartij, en de fraaie songs als 'White As Snow' en 'Cedars Of Libanon' weet hij een sfeerrijk muzikaal landschap te scheppen.

'No Line On The Horizon' is een sterk en spannend U2 album wat wederom bewijst dat de band de term 'grootste rock n roll band ter wereld' meer dan verdient. Elke band die op een nieuw album nog steeds zo vol ambitie klinkt mag die naam met gratie dragen.

4 Sterren

Ik twijfelde waar ik dit zou plaatsen maar dit leek mij de beste plaats

4. U2 & NL is wel erg klein. Toch erg mooie fotos en verhalen.
  5. No Line on the Horizon, het twaalfde studioalbum van de Ierse rockgroep U2, heeft op zijn eerste dag in Nederland de platina status bereikt.

Bekijk video

Van de nieuwe cd zijn al meer dan 60.000 stuks over de toonbank gegaan. Dat maakte platenmaatschappij Universal vrijdag bekend.

No Line on the Horizon is sinds vrijdag in Nederland te koop. In Noord-Amerika komt de plaat op 3 maart uit. Ondanks verwoede pogingen van de platenmaatschappij om te voorkomen dat de plaat zou uitlekken, stonden de elf nieuwe nummers een week voor de officiële release al op internet.

Linear

De nieuwe U2-cd komt in vijf verschillende versies op de markt. Twee edities bevatten de film Linear van de Nederlandse filmmaker en fotograaf Anton Corbijn. Linear bestaat uit korte films bij alle nummers op No Line on the Horizon die samen een geheel vormen.

Voor de Nederlandse fans was donderdagavond in muziekwinkel Fame in Amsterdam een speciaal evenement georganiseerd. Daar konden de ruim 150 aanwezigen de cd van de Ieren alvast bemachtigen.

6. Ik heb er heel even kort in gebladerd. Ziet er prima uit. Had niet echt veel meer verwacht eigenlijk, leak extraatje
  7. Originally posted by markp91:[..]

Ik heb er heel even kort in gebladerd. Ziet er prima uit. Had niet echt veel meer verwacht eigenlijk, leak extraatje

Precies, box-set is mooi vormgegeven...keurig gedaan!

8. Het ding is enorm
    Het ziet er allemaal prachtig uit, mooit wit.
    En ik weet niet of iemand van jullie het grote boek al heeft gelezen?
    Erg goed interview met de band en fantastische foto's
    Zeker de moeite (Lees: het geld) waard
  9. Originally posted by markp91:[..]

Het ding is enorm
    Het ziet er allemaal prachtig uit, mooit wit.
    En ik weet niet of iemand van jullie het grote boek al heeft gelezen?
    Erg goed interview met de band en fantastische foto's
    Zeker de moeite (Lees: het geld) waard

zeker de moeite en het geld waard.
  10. Fans van U2 lobbyen voor de Kuip
    Door ANTON SLOTBOOM

ROTTERDAM - Als het aan de Nederlandse fans van U2 ligt komt de grootste band ter wereld dit jaar naar Rotterdam. De aanhang is fel tegen shows in de Amsterdam Arena, en heeft dat U2 luid en duidelijk laten weten.

U2 tijdens het laatste bezoek aan de Kuip in 1997. FOTO ROB VERHORST
    ,,Onze voorkeur? Dat is keihard niet de Amsterdam Arena'', zegt Margreet Zegelaar, bestuurslid van de Nederlandse fanclub. ,,Daar maakt iedereen zich de laatste weken zorgen over.''

Op 9 maart maakt de Ierse rockgroep eindelijk bekend waar de optredens plaatsvinden. Een groot deel van de Nederlandse aanhangers heeft U2 per mail gemeld dat De Kuip de beste optie is. Het slechte geluid in Amsterdam bezorgt fans nu al hoofdpijn, terwijl de fraaie herinnering aan U2 in de Kuip (voor het laatst in 1997) vers in het geheugen staat.

Dergelijk sentiment is ook in Ierland niet onbekend. ,,Bono heeft destijds zelf ook geroepen dat hij niet blij was met het geluid in de Arena. In de Kuip is het geluid beter. Maar de Kuip heeft bovendien een apart sfeertje. Zelfs de Amsterdammers willen niet dat U2 voor de Arena kiest.''

De bandleden Bono, The Edge, Larry Mullen Jr. en Adam Clayton zitten dezer dagen desondanks niet zelf over hun agenda's gebogen. ,,Het is allemaal uitbesteed. Ze hebben het zelf veel te druk om zich met deze planning bezig te houden.''

De band is voor Nederlanders bovendien zo goed als onbereikbaar, weet Zegelaar. ,,Wij hebben een e-mailadres, maar dat mogen we aan niemand geven.''

Ondanks de felle lokroep is de komst van U2 naar de Maasstad bepaald geen beklonken zaak. ,,Op de fanclubdag, afgelopen zaterdag, gonste het gerucht dat de band voor het Goffertpark in Nijmegen kiest.''

Mocht U2 toch voor concerten in Amsterdam kiezen, dan zijn fans uit deze regio toch van de partij. Maar dan wel veelal gehuld in Feyenoord of Sparta-shirt, uit protest. Van een boycot is geen sprake. Zegelaar: ,,Fans zijn bang om iets te missen.