1. Originally posted by BigGiRL:[..]
    Wat er op discogs bekend is aan valse POP lp's zijn picture discs en een gekleurd vinyl versie.

Er zouden natuurlijk best valse dingen in omloop kunnen zijn (moeilijk om uit te sluiten), maar die zullen, vermoed ik, minimaal na 2010 geperst zijn. Voor die tijd - en zeker in 1997 - kan ik me haast niet voorstellen dat er fakes zijn gemaakt want de officieële platen waren al nauwelijks te slijten. En een beetje bootlegger wil natuurlijk wel centjes zien

Op dit moment worden er vooral in Rusland en China "nep" platen gemaakt. Vaak te herkennen aan het gewicht en mindere kwaliteit artwork. Meestal ook wel te onderscheiden in de zogenaamde runout/matrix.

Anyway, als je indertijd je LP's hebt gekocht (1997-2009) lijkt er mij geen enkele reden om te twijfelen aan de echtheid van je LP's.
    Simpelweg omdat het niet loonde om valse platen in omloop te brengen.
    Helemaal mee eens, Zooropa is een mooi voorbeeld. Hiervan zijn veel bootlegs in omloop, allemaal gekleurde discs. Het origineel is gewoon zwart vinyl en met mooie innersleeves (geldt voor al het U2 vinyl) en inlay met teksten. Bij de bootlegs ontbreken deze of zijn van slechte kwaliteit. Ik ben een verwoed verzamelaar en heb inmiddels bijna de gehele discografie op vinyl, tenminste wat op vinyl is uitgebracht. Heb me 1x bijna laten beetnemen met inderdaad het zooropa album. Was in Dublin zelf en de store meneer deed verwoede pogingen me te overtuigen dat het een originele was. Hij was nog geseald en mocht ´m niet openmaken, na veel vijven en zessen dan toch en het bleek inderdaad een bootleg te zijn.
  2. moet er nog 2 hebben op vinyl maar vind die prijzen bij de beesten af wide awake in europe gemddeld 130 euro en the best of 1999-2000 promo box 175 euro, dus in de hoop dat ze ooit opnieuw worden uit gebracht en de gekleurde versie leuk om the zien maar niet zo zeer om te hebben, daarin tegen geef me maar de cassette bandjes leuk voor in de verzameling en kost geen drol
  3. Originally posted by TheShowman:[..]
    Bij Kroese-Online.nl, Sounds.nl en VelvetMusic.nl kan je hem al pre-orderen. Dan betaal je ook nog verzendkosten erbij, bovenop die 40 euro. Bij Kroese 5 euro, bij Sounds 6,75 euro en bij Velvet 6 euro. Bij Bol.com zonder verzendkosten heb ik hem inderdaad ook nog niet gezien. Maar ik schat dat de prijs daar ook rond de 40 euro zal zijn, omdat die winkels met ze concurreren.

Thanks! Kroese heeft ATYCLB voor 25 euro, prima prijsje.
  4. ben toch hard aan denken om ze te pakken tenminste dan nog geseald laten zitten
  5. Top. Kroese ken ik goed omdat ik uit Gelderland kom, heeft mooie winkels in Arnhem en Nijmegen.

Ik snap de LP hobby die veel mensen hebben wel hoor. Ik verzamel ook een beetje LP. Ik heb laatst nog twee mooie Creedence Clearwater Revival verzamelplaten gekocht. Het is dat de LP prijzen de pan uit rijzen en CD’s voor bodemprijzen te koop zijn bij internationale winkels. Als ik meer geld voor mijn hobby zou hebben, zou ik misschien vaker LP’s kopen. Maar voor albums na 1990 kies ik eigenlijk altijd cd’s. Vanwege de andere opnametechniek. Het heeft wel wat die LP’s van vroeger. De muziek was vroeger rustgevender en veel minder druk.
  6. Dat betekend dat de orginele uitgaves nu niet meer zo duur zullen zijn?
  7. Klopt, maar dat is al een tijdje zo. Een halfjaar geleden werd al bekend dat U2 al hun albums opnieuw ging uitbrengen op vinyl, en ever since zijn de LP's op Ebay een stuk goedkoper geworden. ATYCLB stond zelden onder de 150 euro op Ebay, maar nu voor een prikkie.
  8. Naar mijn mening gaart er niets boven het origineel. Als verzamelaar van U2 vinyl wil ik alleen maar originele exemplaren en geen re-issue die ge-remasterd zijn.
  9. Originally posted by Sotie:Naar mijn mening gaart er niets boven het origineel. Als verzamelaar van U2 vinyl wil ik alleen maar originele exemplaren en geen re-issue die ge-remasterd zijn.
    Ik ben tevreden met een reissue. Het is in ieder geval uitgebracht in opdracht van de artiest zelf en niet door een of ander obscure label
  10. Mooi maar het is zeker niet de deluxe/import met The Ground Beeath Her Feat er op. Die heb ik wel met de cd en kartonnen hoes er over heen. Destijds in Londen gekocht.
  11. Originally posted by maartenpetra:[..]
    Mooi maar het is zeker niet de deluxe/import met The Ground Beeath Her Feat er op. Die heb ik wel met de cd en kartonnen hoes er over heen. Destijds in Londen gekocht.
    Bij mij gaan de vinyls gelijk een lijstje in en aan de muur, dus welke nummers erop staan zal me een zorg zijn