1. Vorig jaar in Brussel hadden we red zone tickets. Toen was de naar eigen zeggen grootste U2-fan al een lijst gestart op fb. We waren er toen in de namiddag om file ‘s avonds te vermijden. Met het idee nog rustig te gaan eten. Toen we aankwamen maar enkele mensen aan de deur. Toen we een uur later terugkwamen stonden er blijkbaar al heel veel mensen op de lijst. Toen de deuren opengingen was de starter van de lijst als eerste binnen. Daarna werd er geen rekening meer gehouden met de nummers. Er waren toen heel veel mensen die toch gewacht hadden sinds de middag echt wel slechtgezind. Dus voor sommige mensen die geen weet hebben van lijsten zet dit echt wel een domper op de feestvreugde.

2. En inmiddels meer dan 60. Waarvan volgens "geruchten" ook mensen op staan die nu nog in Hamburg zitten
  3. Originally posted by KC11:Vorig jaar in Brussel hadden we red zone tickets. Toen was de naar eigen zeggen grootste U2-fan al een lijst gestart op fb. We waren er toen in de namiddag om file ‘s avonds te vermijden. Met het idee nog rustig te gaan eten. Toen we aankwamen maar enkele mensen aan de deur. Toen we een uur later terugkwamen stonden er blijkbaar al heel veel mensen op de lijst. Toen de deuren opengingen was de starter van de lijst als eerste binnen. Daarna werd er geen rekening meer gehouden met de nummers. Er waren toen heel veel mensen die toch gewacht hadden sinds de middag echt wel slechtgezind. Dus voor sommige mensen die geen weet hebben van lijsten zet dit echt wel een domper op de feestvreugde.
    Het is waanzin elke keer, zeker voor de fans die inderdaad geen idee hebben. Die komen aan en zien niemand staan, en komen er later achter dat er nog 200 "virtuele" fans voor hen staan
  4. En dit is nog los van de nieuwe trend waarbij de mensen die als eerste naar binnen gaan als vissen op de grond gaan liggen bij de rail om tot wel 3-4 plekken vrij te houden voor hun vrienden die niet of later hebben gequeued.

In Hamburg was de hele e-stage hierdoor al heel snel vol. UGH

En laatste waar ik m'n gal over ga spuien is dat veel fans al weggaan tijdens City Of Blinding Lights om in de rij te gaan voor de tweede show. Geen respect naar de band lijkt me.

Als iemand de band ziet dit weekend, vertel dit ze alsjeblieft . Vraag of ze iets randoms willen spelen tijdens het encore van show 1, puur alleen om de fans te narren die dan al vertrokken zijn om weer in de rij te gaan liggen.
  5. Echt wel waanzin en überbelachelijk.
    Het is eigenlijk hopen dat de security ter plaatse zich er mee zou moeien en ze enkel bandjes uitdelen aan degenen die effectief in de rij wachten. Maarja, die security zal uiteraard pas zondagochtend aanwezig zijn, wanneer die zogenaamde queuers er plots ook allemaal zijn...Wie zijn die mensen dan eigenlijk die de queue besluiten op te starten? Want in 2015 was het voor zowel Amsterdam en Antwerpen toch bijzonder goed geregeld door de Nederlanders.

Eigenlijk zou de band gewoon opnieuw een actie moeten ondernemen zoals bij Elevation in Boston destijds.
  6. Ik ga mezelf verhuren op marktplaats als professioneel que-er voor concerten. Ik ga voor iemand anders in de "wachtrij" staan, en dan kan diegene gewoon 1 uur voor de deuren openen mijn plek innemen. Ik zie een gat in de markt en een lucratief businessmodel. Kan niet anders dan een succes worden
  7. Originally posted by dvschend:Ik ga mezelf verhuren op marktplaats als professioneel que-er voor concerten. Ik ga voor iemand anders in de "wachtrij" staan, en dan kan diegene gewoon 1 uur voor de deuren openen mijn plek innemen. Ik zie een gat in de markt en een lucratief businessmodel. Kan niet anders dan een succes worden

Volgens dat belachelijke systeem met "inchecken" kunt ge als professionele queuer zelfs gewoon van thuis uit werken...

8. Dat worden 2 gezellige dagen daar voor de deur.

9. Ik ben even iemand op marktplaats trollen..