Originally posted by martijnu2start:Wat mij betreft zou geen organisatie/locatie een wachtrij moeten accepteren en faciliteren die gevormd is voor de ochtend van de dag van het concert.
Allen die lijn trekken en dit overbodig lang wachten/rijen creëren gaat vanzelf over.
Heb zo eens gelezen dat er bands zijn (ik dacht Pearl Jam) waarbij iedereen op een bepaald uur mocht arriveren, een nummertje krijgt, en zodra er pakweg 500 man is, wordt er dan een nummertje geloot. Dat nummertje vormt dan het begin van de lijn en al de rest sluit in volgorde aan. Zo kan het zijn dat iemand die nummer 30 heeft toch als laatst (van de early enters) naar binnen mag als nummer 31 geloot wordt. Bij dat systeem heeft het dus geen zin om veel vroeger te arriveren dan aangekondigd.
Verder vond ik het systeem dat U2 zelf gebruikte tijdens de VS-leg van Vertigo ook niet slecht, al werkt dat ook alleen indien er een afgebakende frontzone is.
Maarja dat is telkens een systeem dat gebaseerd is op geluk, het huidige systeem is puur op basis van first come, first served, wat op zich dan weer eerlijker is.