1. Wat een toffe avond was dit!
    Ik vond deze show minder zwaar qua thematiek dan de Innocence show. De combinatie van nieuwe nummers met de nummers van Achtung Baby werkte voor mij super en vormde een duidelijk verhaal. Erg gaaf om Acrobat, Stay en WildHorses in één show live te horen. Ik verliet met een grote grijns op mijn gezicht de Ziggo dome!!
  2. Originally posted by maartenpetra:Jazeker, je beleeft het totaal anders dan beneden. Mooi overzicht, vooral het scherm, prachtig. Maar desalniettemin was het weer fantastisch. Jij had daar beneden ook een gave plaats he?
    Jazeker! Ik had nooit gedacht dat ik daadwerkelijk aan de e-stage terecht zou komen. Ben er nog helemaal beduusd van. Wat een mooie en ook ontroerende ervaring. Wauw. Wauw. Wauw.

Morgen meer, ben nog een beetje sprakeloos ?
  3. Originally posted by Maaaike:[..]
    Jazeker! Ik had nooit gedacht dat ik daadwerkelijk aan de e-stage terecht zou komen. Ben er nog helemaal beduusd van. Wat een mooie en ook ontroerende ervaring. Wauw. Wauw. Wauw.

Morgen meer, ben nog een beetje sprakeloos ?
    Ik zag je genieten af en toe, erg leuk!!
  4. YES!

O nee, "Dutch speaking only..."

VOK...wat een vet concert gisteren

YES

5. Yep, kwam aanrennen nadat ze het eerste vak niet meer in mocht.
    ( heel veel mensen niet btw omdat ze veel te laat waren bij de checkin om 4 uur) Vroeg ze aan mij of ik haar plek wilde bewaren , ze kwam zo terug. Was niet blij toen ik nee zei. Later zag ik dat ze zich aan de catwalk andere kant had tussen gewurmd. De zgn starfans denken dat zich heel wat kunnen permiteren.
  6. Originally posted by Carpas:[..]

Yep, kwam aanrennen nadat ze het eerste vak niet meer in mocht.
    ( heel veel mensen niet btw omdat ze veel te laat waren bij de checkin om 4 uur) Vroeg ze aan mij of ik haar plek wilde bewaren , ze kwam zo terug. Was niet blij toen ik nee zei. Later zag ik dat ze zich aan de catwalk andere kant had tussen gewurmd. De zgn starfans denken dat zich heel wat kunnen permiteren.
    Ja dat was me het drama wel, al die mensen die weg moesten. 40 van de eerste 150 mochten er dus niet in bij de eerste groep.
  7. Echt genoten laatste twee shows, deze nieuwe setlist heeft de energie totaal veranderd, kan niet wachten op Milaan
  8. Bono is morgen in Brussel. Weet iemand daar meer over?
  9. Speech Bono voor One vond ik wel indrukwekkend .. zie voorgaande post. Wellicht een vooraankondiging van stoppen ....
  10. Originally posted by Carpas:[..]

Yep, kwam aanrennen nadat ze het eerste vak niet meer in mocht.

De eerste dag is volgens mij er geen echte rollcall meer geweest om 16u aangezien iedereen toch al z'n "positie" had doorgekregen? Ik ben toen tussen 16u-18u ook meermaals in en uit het vak gelopen om nog naar toilet te gaan enz dus moest ik nu een uur later pas zijn terug geweest dan was dit volgens mij niet opgevallen. Nu, niet dat dit wil zeggen dat voorkruipen daarom zou lukken, sociale controle zou er toen ook wel voor gezorgd hebben dat het opviel als er plots mensen waren binnengeglipt zonder bandje of mensen met bandje die wilden voorsteken. En uiteraard stond er ook nog security die in z'n ooghoek heus wel in de gaten hield wie bnnenkwam en buitenging.

Overigens was de queue echt wel top georganiseerd, dikke pluim aan jullie!
    Al blijf ik het systeem met "rollcalls" wel raar (of vooral jammer) vinden voor de mensen die juist te laat zijn voor een bandje en bijgevolg de hele dag in de queue staan terwijl de early queuers eigenlijk maar 2u écht hebben moeten queuen. Maar ok, eenmaal je wel bij die early queuers hoort dan is het natuurlijk wel een comfortabel manier om het wachten door te brengen. En itt vorig jaar in Brussel, had ik de indruk dat er ook best wel goed gecommuniceerd werd naar de eersten van de "gewone" queue toe over wat de bedoeling was en wat er ging gebeuren. Al bij al denk ik dus niet dat er bij hen frustratie heerste, al is het natuurlijk jammer voor hen om de hele dag in de rij te moeten blijven terwijl wij gewoon weg konden.

Zelf het geluk gehad om om 6u 's morgens nog bandje te krijgen (terwijl ik vreesde te laat te zijn), om 2u 's nachts thuis vertrekken vanuit België was dus niet zonder resultaat

Overdag dus een gezellige dag gehad in en rond de queue, en 's avonds echt een topconcert beleefd! Imo beter dan in 2015. Ik vond vooral het "showgehalte" minder uitdrukkelijk aanwezig dan toen, de nadruk lag nu meer op de muziek. Hoogtepunten waren voor mij vooral Gloria (ik dacht eigenlijk dat deze roteerde met I will follow, dus toen IWF gespeeld werd had ik de hoop opgegeven deze nog te horen), Acrobat en Stay. En ben stiekem ook wel blij dat TUF gisteren niet gespeeld werd, nu heb ik alleszins niet het gevoel dat ik iets "gemist" heb door enkel show 1 te gaan.

De sfeer (op middenplein) was alleszins ook top had ik de indruk. Vanaf frontrail catwalk was het leuk om te zien hoeveel mensen aan onze kant en aan de overkant volledig uit de bol gingen.

Top dag/avond gehad dus zondag. Helaas mijn enige show deze tour dus nu zal het wel een aantal jaren wachten worden op de volgende...
  11. Ik had ook het gevoel bij de speech voor One dat het als een soort van afscheid klonk. Misschien kwam het ook zo over bij omdat hij na het laatste nummer "13" alleen de zaal zingend verliet en ze niet nog gezamenlijk het slotapplaus in ontvangst namen.