Originally posted by maartenpetra:[..]
Geweldige recensie, heel mooi en duidelijk weetgegeven. Bedankt. Wat een verschil met die andere dagbladen. Ik stuur m door aan fam en vrienden.
En Remy alles ok met je camera?
Originally posted by maartenpetra:[..]
Geweldige recensie, heel mooi en duidelijk weetgegeven. Bedankt. Wat een verschil met die andere dagbladen. Ik stuur m door aan fam en vrienden.
En Remy alles ok met je camera?
Originally posted by Remy:[..]
Zeker! Gisteren zeiden ze dat het geen probleem was om mee naar binnen te nemen en te gebruiken. En de dag ervoor wel. Random security is soms echt vreselijk.
Originally posted by il_famo:[..]
De naam zegt het al
Originally posted by Remy:[image]
Gelukkig had ik dus nu wel de camera mee, nog een leuke shot gevonden van Clark Kent Larry!
Originally posted by Lobmans:[..]
Kan je eigenlijk nog genieten van het concert bij het maken van zulke foto's? (Voor alle duidelijkheid niet als "boehoe, stop uw camera eens weg en zing/spring mee!"-kritiek bedoeld) In tegenstelling tot smartphone-beelden, veronderstel ik dat het maken van zulke foto's toch net wat meer concentratie en instellingen vergt dan wat vlugge snapshots? Of overschat ik de moeilijkheid van het maken van zulke foto's nu gewoon?
Originally posted by Remy:[image]
Gelukkig had ik dus nu wel de camera mee, nog een leuke shot gevonden van Clark Kent Larry!
Oh zeker! Ik zoek m'n momenten. Ik was gisteren aan de e-stage dus alle main stage nummers had ik mijn camera niet eens bij de hand en was ik alleen maar aan het springen en zingen. Maar tijdens de e-stage nummers was ik wel delen gefocust op het foto nemen. Ik weet wat er gebeurt dus dat scheelt, dan zorg ik dat de juiste instellingen al goed staan zodat ik de momenten goed kan vastleggen (bijv. je weet dat Adam een draai gaat maken tijdens de midden-speech in Even Better..).
Maar de camera is enorm snel, dus met één druk op de knop maak ik zo 11 foto's, dus het is dan een beetje switchen tussen genieten/zingen/springen en focus op foto's
Originally posted by Maaaike:[..]
Mooie foto! Wist niet dat je ook aan de e-stage stond ? Wat voor camera & instellingen gebruik je hiervoor?
Da's inderdaad wel een voordeel van een goede camera-plus-kennis, je kan snel inspelen op situaties waar een smartphone het al lang en breed af laat weten. Zeker als je vaker in dit soort omstandigheden fotografeert, heb je een aantal instellingen al in je vingers zitten.
Heb heel erg getwijfeld of ik een camera mee zou nemen, maar heb uiteindelijk besloten om vol voor de ervaring van het moment te gaan. Geen spijt van, maar de volgende keer gaat er wel een systeemcameraatje mn tas in ?
Jij stond aan het einde toch, in het midden? Ik heb je wel een aantal keer zien genieten namelijk haha!
Ik stond, zoals je aan de foto ziet, achter Larry
Gebruik een Sony A6300, schiet alles manual dus het is soms wel veel werk maar het betaalt zich wel uit. Zondag camera geweigerd maar maandag geen problemen.
Originally posted by Maaaike:[image]
[..]
Klopt ja, dat was ik ? Met een grijns van drie meter, heb er spierpijn van ??
Da's een fijne camera, lekker snel met scherpstellen. En inderdaad fijn als je goed met manual instellingen uit de voeten kunt, balans tussen snelle sluitertijd en genoeg licht zal niet altijd even makkelijk te vinden zijn. Doe je nog erg veel aan nabewerking?
De verleiding om af en toe mn telefoon te pakken, was groot, maar ik weet dat er toch bagger uitkomt, dus heb het bij één foto gehouden.
Ja dat was me het drama wel, al die mensen die weg moesten. 40 van de eerste 150 mochten er dus niet in bij de eerste groep.