1. Originally posted by tacoisahotburito:Ik moet eerlijk bekennen dat ik van het concert van maandag best geschrokken ben.

Ik heb een leuke avond gehad want mijn zoon van tien was voor het eerst mee. Het was super om hem te zien genieten.

Toch was het zeker niet het beste U2 concert dat ik heb bezocht of heb gezien. Het tempo lag laag, te veel en te lange pauzes. Natuurlijk ook weer veel geklets, maar ja, dat hoort nu eenmaal bij Bono. Toch vind ik het soms hinderlijk. Ze speelden zeker niet vlekkeloos. ABOY bijvoorbeeld maakte op mij geen sterke indruk. Jammer, want ik vind dit een lekker nummer.
    Lights of Home vind ik gek geplaatst in de setlist. Verder miste ik een echte fijn afsluiter. The Blackout , Stay, Who's Gonna Ride Your Wild Horses, Vertigo, Even Better Than The Real Thing, Summer Of Love waren mijn hoogtepunten en vond ik Zoo Station fijn om te horen. Pride blijft live super fijn. Op plaat draai ik het zelden :-)
    Het publiek vond ik erg mat, maar dit zie ik vaker bij (grote) concerten de laatste jaren. Hoe meer men betaalt, hoe minder plezier men kan maken zo lijkt het. De facebookende mensen om mij heen waren niet op één hand te tellen. Als ik terugkijk op de concerten 2001 en 2004 waar het hele veld mee sprong en danste, dan mis ik dat echt de laatste jaren.
    Geschrokken is best wel een groot woord, jammer!

En inderdaad, het publiek viel me dit keer ook tegen. Was vorig jaar toch ook nog een stuk beter maar misschien laat mijn geheugen me daarbij in de steek.
  2. Originally posted by Remy:[..]
    Geschrokken is best wel een groot woord, jammer!

En inderdaad, het publiek viel me dit keer ook tegen. Was vorig jaar toch ook nog een stuk beter maar misschien laat mijn geheugen me daarbij in de steek.
    Ik zat zondag naast iemand die, en da's niet overdreven, de helft van de show strak voor zich uit keek en de andere helft op Marktplaats naar tuinmeubelen heeft zitten kijken. Hij zal vast z'n redenen hebben gehad, denk ik dan maar, maar om nou te zeggen dat'ie bijdroeg aan de sfeer...mwah
  3. Publiek was absoluut zeer mat. Was zondag in mijn ogen wat beter dan maandag, maar niet te vergeleken met 2015
  4. Zondag publiek was beduidend beter.. Ik snap sowieso ABOY niet. Zelf prefereer ik meer Red Flag Day. ABOY in Kopenhagen was ook een netnietnummer.
  5. Zondag was het uitgebreid fouilleren en maandag kon ik zo doorlopen!
  6. En alle vrouwen konden sowieso gewoon doorlopen. Sloeg nergens op.

7. Viel mij ook echt op, 2015 en zelfs 2017 waren beter qua publieksbeleving.
  8. Ik vond de sfeer zondag wel goed. Op het veld tenminste. Tribunes heb ik niet echt op gelet. Maar het rolstoelvak schudde op zijn grondvesten.
  9. Zonde toch dat het publiek zo'n stempel drukt op de sfeer. Wij hadden zondag best een goede spot maar ik heb me écht moeten concentreren op de show en geprobeerd me niet wezenloos te ergeren aan een groepje dronken gasten die naast ons stonden te brallen en te douwen. De Heineken meneer heeft praktisch de hele avond daar gestaan. Wáárom? denk ik dan....gun dan andere mensen een GA ticket en ga naar de kroeg!
    Maandag express uitgekeken naar deze lui, om er met een grote boog omheen te lopen. Lekker plekje bij de E-stage deze keer. Gezellige mensen, allemaal lekker zingen, springen, dansen en genieten.
    Dit was écht de eerste keer dat ik echt vervelende lui naast me had....hopelijk de laatste.
  10. Originally posted by Acrobad:Zonde toch dat het publiek zo'n stempel drukt op de sfeer. Wij hadden zondag best een goede spot maar ik heb me écht moeten concentreren op de show en geprobeerd me niet wezenloos te ergeren aan een groepje dronken gasten die naast ons stonden te brallen en te douwen. De Heineken meneer heeft praktisch de hele avond daar gestaan. Wáárom? denk ik dan....gun dan andere mensen een GA ticket en ga naar de kroeg!
    Maandag express uitgekeken naar deze lui, om er met een grote boog omheen te lopen. Lekker plekje bij de E-stage deze keer. Gezellige mensen, allemaal lekker zingen, springen, dansen en genieten.
    Dit was écht de eerste keer dat ik echt vervelende lui naast me had....hopelijk de laatste.
    Dat valt wel op ja. Heel veel mensen die tijdens het concert nog bij de bar staan. Dan denk ik daar betaal je toch niet zoveel geld voor. Koop dan een 6-pack blikjes en drink het thuis op
  11. Originally posted by Acrobad:Zonde toch dat het publiek zo'n stempel drukt op de sfeer. Wij hadden zondag best een goede spot maar ik heb me écht moeten concentreren op de show en geprobeerd me niet wezenloos te ergeren aan een groepje dronken gasten die naast ons stonden te brallen en te douwen. De Heineken meneer heeft praktisch de hele avond daar gestaan. Wáárom? denk ik dan....gun dan andere mensen een GA ticket en ga naar de kroeg!
    Bij ons was er bijna een knokpartij aan de reling op het moment dat iedereen op ging staan. Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een concert, maar beide partijen hadden ook de nodige drankjes gehad.
  12. De sfeer heeft volgens mij sterk te maken met alle mensen die de smartphone in de hand hebben en willen filmen en foto's maken. Bij start van The Blackout staat iedereen met dat stomme ding in de aanslag ... in plaats van los te gaan op de stampende beat!! Klappen en springen met een filmende telefoon gaat toch heel lastig. Dit blijft eigenlijk het hele concert zo. Zonde. Afschaffen die dingen ...

Daarnaast moeten we wel concluderen dat we allemaal een dagje ouder worden. Het U2 publiek wordt net als de band zelf een dag ouder, die minder springen en losgaan ... het was op veel plekken wel een grijze golf .....