Originally posted by tacoisahotburito:Ik moet eerlijk bekennen dat ik van het concert van maandag best geschrokken ben.
Ik heb een leuke avond gehad want mijn zoon van tien was voor het eerst mee. Het was super om hem te zien genieten.
Toch was het zeker niet het beste U2 concert dat ik heb bezocht of heb gezien. Het tempo lag laag, te veel en te lange pauzes. Natuurlijk ook weer veel geklets, maar ja, dat hoort nu eenmaal bij Bono. Toch vind ik het soms hinderlijk. Ze speelden zeker niet vlekkeloos. ABOY bijvoorbeeld maakte op mij geen sterke indruk. Jammer, want ik vind dit een lekker nummer.
Lights of Home vind ik gek geplaatst in de setlist. Verder miste ik een echte fijn afsluiter. The Blackout , Stay, Who's Gonna Ride Your Wild Horses, Vertigo, Even Better Than The Real Thing, Summer Of Love waren mijn hoogtepunten en vond ik Zoo Station fijn om te horen. Pride blijft live super fijn. Op plaat draai ik het zelden :-)
Het publiek vond ik erg mat, maar dit zie ik vaker bij (grote) concerten de laatste jaren. Hoe meer men betaalt, hoe minder plezier men kan maken zo lijkt het. De facebookende mensen om mij heen waren niet op één hand te tellen. Als ik terugkijk op de concerten 2001 en 2004 waar het hele veld mee sprong en danste, dan mis ik dat echt de laatste jaren.
En inderdaad, het publiek viel me dit keer ook tegen. Was vorig jaar toch ook nog een stuk beter maar misschien laat mijn geheugen me daarbij in de steek.