1. mis wel die oude tijden, cassette bandje tapen en dan ruilen voor een andere show
  2. Analoge kopieen met lekker veel ruis en verkeerde bandsnelheid...?

Nee dank je
  3. dat snap ik ook, maar vroeger was het wel spannend om die ene show op LP of Tape te krijgen, vanaf 1986 ging ik meestal de Duitse rommelmarkten af want daar lagen altijd een hoop LP bootlegs te koop.
  4. Originally posted by Edwin_B:dat snap ik ook, maar vroeger was het wel spannend om die ene show op LP of Tape te krijgen, vanaf 1986 ging ik meestal de Duitse rommelmarkten af want daar lagen altijd een hoop LP bootlegs te koop.
    En ik begrijp die bootleg romatiek ook wel...niet voor niets krijgen mijn "bootlegs" ook altijd een titel mee

Ook het feit dat je niet naar elke show kunt luisteren, maakt diegene die er wel zijn (in goede kwaliteit) juist ook bijzonder…

OK...eigenlijk wel een goede gelegenheid om nu eindelijk mijn remastered soundboard van Hattum 82 eens te uploaden

Ik heb sterk het vermoeden dat het gaat om een, indertijd, gelekte soundboard van Veronica's Countdown Café (VOO). Typisch een "unknown analogue generation". Minstens een 2e GEN - dat kan ik zien aan de zogenaamde "hum" signatuur die je krijgt van ongeaarde 50Hz netspanning… Met een lekkere bak tape-ruis dus, en ook wat hiss.

Anyway, ik heb hier sinds februari 2018 met wat tussenpozen aan gewerkt (voornamelijk om alles op de juiste snelheid te krijgen) en ik geloof niet dat ik het beter kan krijgen...

Spoiler (click to toggle)

"CELEBRATE (HATTUM '82)"

- speed corrected & remastered soundboard

*Recording made by Veronica Omroep Organisatie (VOO)
    for Countdown Café (see details below).

Transfer by Stadtfelder (2012)#
    Remaster by BIGGIRL (2019)

https://www.u2start.com/shows/512/#!audio

LEGENDARISCH CONCERT
  5. We hebben altijd nog de zwarte markt of dark web, als alles echt nar de klote gaat.
  6. Ik vroeg me af, heeft er iemand hier ervaring met Record Store Day bij Concerto Amsterdam?
    Ik neem aan dat het 's ochtends al wel lekker druk is?
  7. Originally posted by BigGiRL:Ik vroeg me af, heeft er iemand hier ervaring met Record Store Day bij Concerto Amsterdam?
    Ik ben er niet geweest op de dag zelf, maar heb vorige keer een week later nog wel HMTMKMKM online besteld bij hen (dankzij een tip van iemand hier), alsmede een RSD item van Guns N’ Roses en die kreeg ik allebei daarna gauw opgestuurd...
  8. Originally posted by BigGiRL:Ik vroeg me af, heeft er iemand hier ervaring met Record Store Day bij Concerto Amsterdam?
    Ja ik ga altijd, dus nu ook weer. Veel aanbod. Kon voor U2 altijd nog slagen. Top winkel. Wel ff wachten in de rij buitten. Beetje vroeg komen.
  9. Originally posted by maartenpetra:[..]
    Ja ik ga altijd, dus nu ook weer. Veel aanbod. Kon voor U2 altijd nog slagen. Top winkel. Wel ff wachten in de rij buitten. Beetje vroeg komen.
    8 uur vroeg genoeg?
  10. Lijkt me wel. Ik ben er zo rond 8.30 uur denk ik. Zit nu in de Arena ff wat anders.