1. Bwa, kunnen we misschien ook nog eens op een WK geraken
  2. Originally posted by dieder:Ik ben ook meer voor één Europa. Enige oplossing om te voorkomen dat Europa in de toekomst ver achterop raakt bij landen als China

Ook zo ver dat je een Europees kabinet krijgt met een Europese president en een Europees leger? Doe dan Vlaanderen maar bij Nederland, kan ik eindelijk echt nagaan of dat Vlaamse bier beter is dan Hertog Jan.
  3. Originally posted by MWSAH:[..]

Ook zo ver dat je een Europees kabinet krijgt met een Europese president en een Europees leger? Doe dan Vlaanderen maar bij Nederland, kan ik eindelijk echt nagaan of dat Vlaamse bier beter is dan Hertog Jan.

+1
  4. Originally posted by MWSAH:[..]

ja.

en Guinness of Duits bier is beter ;-)
  5. Waarom zou je dat willen?

Ik heb niets tegen andere landen maar we delen zo goed als niets. Leuk om op vakantie te gaan en om mee te onderhandelen. Maar ik zit niet te wachten dat dadelijk door Grieken wordt bepaald wat wel en niet mag in Nederland.

6. Vind jij ;-)
    Nog altijd een voorkeur voor Hertog Jan en Iers/Schotse whisky. Al is Guinness ook te doen.
  7. Originally posted by Risto:Waarom zou je dat willen?

Ik heb niets tegen andere landen maar we delen zo goed als niets. Leuk om op vakantie te gaan en om mee te onderhandelen. Maar ik zit niet te wachten dat dadelijk door Grieken wordt bepaald wat wel en niet mag in Nederland.

dat hoeft ook helemaal niet te gebeuren. je moet zoiets ook geleidelijk aan pakken, maar ik vind wel dat er veel dingen europees geregeld moeten worden.
  8. Ook geleidelijk zou ik het liefst zo houden als het is. Waarom zouden we naar China kijken? Mooi dat sommigen daar het nu iets beter hebben, maar dat is ook snel afgelopen als de lonen daar stijgen. Of als er meer importbelasting geheven wordt op Chinese import.

Voor het leger hebben we al de NATO. Economisch gezien mag het inderdaad veel beter (aka simpeler en meer uniform) geregeld worden. De volken liggen te ver uit een om een echte federatie te vormen.

9. Ja ! Elk land heeft zn kwaliteiten en bier is er één van ons
  10. Originally posted by Risto:Ook geleidelijk zou ik het liefst zo houden als het is. Waarom zouden we naar China kijken? Mooi dat sommigen daar het nu iets beter hebben, maar dat is ook snel afgelopen als de lonen daar stijgen. Of als er meer importbelasting geheven wordt op Chinese import.

Voor het leger hebben we al de NATO. Economisch gezien mag het inderdaad veel beter (aka simpeler en meer uniform) geregeld worden. De volken liggen te ver uit een om een echte federatie te vormen.

Lonen zullen ongetwijfeld wel gaan stijgen in China, maar zullen nog fors lager liggen dan hier of EU-zone. 75% van de inkomsten van Nederland komen uit het buitenland. We hoeven absoluut geen superwereldmacht te worden, maar wel met Europese landen krachten bundelen op verschillende vlakken. Gelukkig gebeurt dat al geleidelijk.
  11. Originally posted by dieder:Ik ben ook meer voor één Europa. Enige oplossing om te voorkomen dat Europa in de toekomst ver achterop raakt bij landen als China

China heeft anders zelf nog een hele lange weg te gaan: voordat wij achterop zouden raken is er al veel tijd verstreken....
  12. Tsjah, en als je t echt zou willen kunnen we zo de import belasting omhoog gooien. Bovendien zitten ze aan de andere kant van de wereld en niet echt in ons vaarwater.

Ik geloof ook niet dat China kan blijven groeien in deze vorm. De verhoudingen worden steeds schever en de natuur trekt dat altijd weer recht door oorlogen