1. Nieuwe Vlaamse Alliantie.
    Is dus Pro-Vlaanderen en wil een grondige herstructurering van België (allerlei federale bevoegdheden opsplitsen naar ofwel Vlaanderen en Wallonie ofwel naar Europa) zodat op korte termijn Vlaanderen autonomer en sterker wordt binnen België en op lange termijn Vlaanderen zelfs onafhankelijk ZOU gaan worden.
    Nu ja, dat is het plan, maar daar zijn we nog bijlange niet, daar Wallonië hier natuurlijk sterk op tegen is.
    Maar goed, we zullen het wel ondervinden zeker...

Trouwens : succes tegen Denemarken straks !
  2. Originally posted by BelgianBono:[..]

Nieuwe Vlaamse Alliantie.
    Is dus Pro-Vlaanderen en wil een grondige herstructurering van België (allerlei federale bevoegdheden opsplitsen naar ofwel Vlaanderen en Wallonie ofwel naar Europa) zodat op korte termijn Vlaanderen autonomer en sterker wordt binnen België en op lange termijn Vlaanderen zelfs onafhankelijk ZOU gaan worden.
    Nu ja, dat is het plan, maar daar zijn we nog bijlange niet, daar Wallonië hier natuurlijk sterk op tegen is.

Trouwens : succes tegen Denemarken straks !

Dank u, en we winnen wel, maar ik zit op school
    We mogen ook tijdens de lessen geen voetbal kijken!
  3. Originally posted by BelgianBono:[..]

Nieuwe Vlaamse Alliantie.

Als Vlaanderen nu eens aansluit bij Nederland en Wallonie bij Frankrijk, dan hoeven wij straks niet meer door Belgie als we naar Frankrijk op vakantie gaan, handig toch?

Geintjuuuh....

4. Als Limburg en Zuid-brabant zich nou aansluiten bij Vlaanderen kunnen wij lekker voor paars gaan in Nederland
  5. Doe mij er dan ook maar bij Paars

6. Dat is wel de beste opmerking die ik gehoord heb de laatste dagen.
    Ware het niet dat ik zelf van origine een Limburger ben en in Kerkrade geboren ben (Kirchroa, alaaf!!!!) en zo'n 80% van mijn familie daar nog woont. Ik mag maar hopen dat zij geen PVV hebben gestemd, tesamen met die 52% van de Kerkraadse stemgerechtigden die dat wel hebben gedaan.

Maar in Landgraaf, dat 2 kilometer verderop ligt en waar mijn ouders nu wonen, heeft bijvoorbeeld weer meer dan de hellft op de SP gestemd. Kijk, zo kan het ook.
    Probleem daarvan is alleen dat die stemmen ook naar de PvdA hadden kunnen gaan: gemiste kans dus.

Voor de volgende verkiezingen (binnen nu en 1,5 jaar, schat ik ), stel ik voor iedereen verplicht een seizoen lang naar Idols of X-Factor te laten kijken, dan krijgen mensen een idee wat strategisch stemmen is....

Voor de rest: Os Limburg blieft de sjunste provinsie va Holland
  7. Als reactie op een eerdere vraag : op 17 oktober 2009 de kaartjes betaald voor Brussel en nu bijna 8 maanden later nog steeds geen kaartjes. En met een onzin-reden, want een week van te voren kan ik ze toch ook nog verkopen als ik wil.

Buiten de vraag of het wel doorgaat natuurlijk. Mijn (Belgische) huisarts zou het een wonder vinden als hij op tijd voor de Europese leg terug op het podium kan zijn.

Gisteren samen met collega's op het werk (via een beamer) de wedstrijd tegen Denemarken zitten kijken. Vorige week zei meer dan de helft van die collega's dat ze PVV zouden stemmen.
    Vraagt vandaag een andere collega heel droogjes : waar waren gisteren al die PVV-stemmers nou met al die "buitenlanders" in het Nederlands elftal ? Moeten die niet het land uit net als de rest volgens jullie.... Dat vond ik wel erg goede humor
  8. Originally posted by Kareltje538:Als reactie op een eerdere vraag : op 17 oktober 2009 de kaartjes betaald voor Brussel en nu bijna 8 maanden later nog steeds geen kaartjes. En met een onzin-reden, want een week van te voren kan ik ze toch ook nog verkopen als ik wil.

Buiten de vraag of het wel doorgaat natuurlijk. Mijn (Belgische) huisarts zou het een wonder vinden als hij op tijd voor de Europese leg terug op het podium kan zijn.

Gisteren samen met collega's op het werk (via een beamer) de wedstrijd tegen Denemarken zitten kijken. Vorige week zei meer dan de helft van die collega's dat ze PVV zouden stemmen.
    Vraagt vandaag een andere collega heel droogjes : waar waren gisteren al die PVV-stemmers nou met al die "buitenlanders" in het Nederlands elftal ? Moeten die niet het land uit net als de rest volgens jullie.... Dat vond ik wel erg goede humor

...en een hele terechte vraag, denk ik. Maar volgens de PVV gaat het alleen om moslims.
    Ik vraag me af of Geert Wilders thuis cd'tjes van U2 in de kast heeft staan....zoja, dan moet hij nog maar eens beter luisteren.

Coole huisarts trouwens als je met hem over Bono kan praten. Zou die van mij nooit doen.

Dat je kaartjes er na al die tijd nog steeds niet zijn is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend te noemen........
  9. Mag ik jullie nu eens vragen of jullie dat echt zouden zien zitten moest Vlaanderen bij Nederland komen ?
    Want vorig jaar was er een poll in Nederland en dacht dat 60% daar direct mee akkoord zou zijn...
    Om eerlijk te zijn zou ik het persoonlijk, als Vlaming, niet direct zien zitten...
    Ik heb niks tegen Nederlanders, vaak heel leuke en vriendelijke mensen, maar toch heel verschillend met de Vlamingen om 1 land te vormen

& over de tickets van Brussel : ik heb de mail, die je normaal zelf ook zal hebben ontvangen, hier gepost. Vind het ook een vreemde reden, maar goed, we zullen ze in ieder geval wel krijgen.
  10. Neuh van mij hoeft het er niet bij.
  11. Originally posted by BelgianBono:Mag ik jullie nu eens vragen of jullie dat echt zouden zien zitten moest Vlaanderen bij Nederland komen ?
    Want vorig jaar was er een poll in Nederland en dacht dat 60% daar direct mee akkoord zou zijn...
    Om eerlijk te zijn zou ik het persoonlijk, als Vlaming, niet direct zien zitten...
    Ik heb niks tegen Nederlanders, vaak heel leuke en vriendelijke mensen, maar toch heel verschillend met de Vlamingen om 1 land te vormen

& over de tickets van Brussel : ik heb de mail, die je normaal zelf ook zal hebben ontvangen, hier gepost. Vind het ook een vreemde reden, maar goed, we zullen ze in ieder geval wel krijgen.

Denk dat het vooral voor jullie een slechte deal is. Volgens mij is alles duurder hier in Nederland, misschien op de supermarkten na. Volgens mij zijn de benzine- en huizenprijzen ook hoger hier.Kan er naast zitten hoor, kom niet zo vaak bij de buren

Mij maakt het niet heel veel uit. Sowieso omdat de landsgrenzen toch aan het vervagen zijn door de EU. We delen de taal en wat geschiedenis, maar we zijn ook aardig uit elkaar gegroeid als landen.
  12. Ik ben ook meer voor één Europa. Enige oplossing om te voorkomen dat Europa in de toekomst ver achterop raakt bij landen als China