1. Wij waren onze parking kwijt na het concert

    Bij aankomst mooi de bordjes gevolgd. En we zeiden nog "ah langs het atomium, dat is gemakkelijk om de auto terug te vinden". Na het concert stonden we voor een gesloten poort. Het atomium ziet er langs alle kanten hetzelfde uit. En de politie wist het ook niet. Stom van ons.
  2. ik had mij de route onthouden....maar na afloop was deze poort inderdaad gesloten
    maar omdat wij al enkele dagen in Brussel verbleven en in omg. van Atomium vertoefde kon ik mij wel weer wat orienteren
  3. Blij te lezen dat wij niet alleen waren
  4. Klopt inderdaad, Belgische vrienden moeten nog veel leren over organiseren. Bij onze parking ook de metro, 200 mensen die een kaartje moeten kopen en slechts 1 automaat daar!. Maak het OV toch gratis als je in het bezit bent van een ticket, net zoals in Antwerpen dus.
  5. Kan iemand mij eens vertellen wat dat counting "one, two, three, four" in opnames te beteken heeft. Dat is toch enorm ambetant om naar zo'n opname te luisteren ook al is de kwaliteit van de opname schitterend.
  6. Originally posted by Neonlights:Kan iemand mij eens vertellen wat dat counting "one, two, three, four" in opnames te beteken heeft. Dat is toch enorm ambetant om naar zo'n opname te luisteren ook al is de kwaliteit van de opname schitterend.


    Dat zijn IEM-opnames, oftewel "In Ear Monitor"-opnames. Hierbij wordt het signaal afgetapt dat de bandleden in hun in ear monitors ontvangen. Elk bandlid heeft een ander signaal en een ander geluid om op die manier zo goed mogelijk te kunnen samenspelen. Hierbij wordt er ook gebruik gemaakt van een metronoom (het tikken dat je soms ook op de achtergrond hoort) of wordt er afgeteld zodat men weet wanneer een bepaalde song of arrangement ingezet moet worden. Op deze details na, zijn IEM de best mogelijke opnames die ge maar kunt hebben.
  7. Originally posted by Lobmans:[..]


    Dat zijn IEM-opnames, oftewel "In Ear Monitor"-opnames. Hierbij wordt het signaal afgetapt dat de bandleden in hun in ear monitors ontvangen. Elk bandlid heeft een ander signaal en een ander geluid om op die manier zo goed mogelijk te kunnen samenspelen. Hierbij wordt er ook gebruik gemaakt van een metroneem (het tikken dat je soms ook op de achtergrond hoort) of wordt er afgeteld zodat men weet wanneer een bepaalde song of arrangement ingezet moet worden. Op deze details na, zijn IEM de best mogelijke opnames die ge maar kunt hebben.
    Mooi omschreven!

    We hebben ook een stukje in onze FAQ hierover:
    http://www.u2start.com/help/by-category/bootlegsgeneral/#article
  8. Originally posted by Neonlights:Kan iemand mij eens vertellen wat dat counting "one, two, three, four" in opnames te beteken heeft. Dat is toch enorm ambetant om naar zo'n opname te luisteren ook al is de kwaliteit van de opname schitterend.
    in het begin wel, maar ik hoor het nu niet meer
  9. ik hoor liever "one, two, three, four" dan het gegil van het publiek.
  10. Of nog erger, mensen die er alleen maar door heen kletsen
  11. Vind het persoonlijk ook wel interessant om te horen hoe ze hun nummer inzetten. En soms hoor je ook communicatie tussen bijvoorbeeld , Dallas Shoo (Edge zijn gitaartech) en Edge die zich op het B/Tree stage bevind.

    Er is daar geen pedalboard voor Edge zijn effecten (echo, delay etc)..
    Dan is het aan Dallas Shoo om bepaalde effecten aan en uit, te zetten voor zijn gitaren op het juiste moment.

    Erg leuk bij bijvoorbeeld Bad en A Sort Of Homecomming, omdat ze daar vaak improviseren, snippets tussendoor doen, en nog zoekende zijn, heb je nooit dezelfde situatie, en merk je wat een superteam ze zijn ! Zeer interessant .