1. Originally posted by wtonis:...mooi om Bono te horen praten over de diepere lagen (tekstueel) in de songs; het interne gesprek tussen Innocence en Experience in 'The little things..' ....een nieuw soort, herboren vorm van Innocence dat kan worden hervonden aan de verre uiteinden van Experience.
    [...]
    Ja, precies! Dat was eigenlijk het perspectief van The Little Things dat ik nog niet had gevonden, maar dat wel heel veel verklaard.
    Toch vind ik ook eigen interpretaties veel waard. Het gaat er mij ook om wat het album, en liedjes in het algemeen, voor mij persoonlijk
    kunnen betekenen.

En ik luister liedjes (songs!) dan ook deels met de vraag of de liedjes mij wel leuk vinden. Even een andere invalshoek. Dat vind ik interessant.
  2. Nee, ik geloof het ook niet

Wel een erg geode vraag dus
  3. Volgens mij maakte Ruud ook tussendoor een opmerking over het album dat er o.a. ook een metal nummer op staat. Nou verwacht ik
    geen Grunge metal nummer, maar iets wat erg veel energie heeft
    daar hou ik wel van !! Ben benieuwd wel..........
  4. op zich een leuk interview, maar ik vind de timing een beetje vreemd en daardoor ook een beetje een vaag interview. Ik zal het na de release van het album nog eens terugkijken.Vooralsnog vond ik de beelden rondom en in het stadion het meest interessant.
  5. Veel al goede reviews vh Ruud de Wild intetview. Ik vond het prima, ze gingen vrij diep er op in. The Edge was best veel a h woord. Mooi. 2 politieke nrs mogen natuurlijk ook niet ontbreken. Lijkt me interessant. Van alles wat en dat metal achtige zou "The Blackout" kunnen zijn. En "Love is bigger than anything in its way" moet ook wel goed zijn, vinden ze beiden sterk nr. Die komt vast op de setlist. Leuke beelden ook om het interview heen. En GOOYOW vind ik echt niets, denk minste nr. Maar kijk uit nr 1 dec.
  6. Edge was goed. Bono (zoals altijd) wollig en zoals BartAjax zegt, iets te serieus.
  7. Leuk interview/docu met Ruud. Ik kan merken dat Bono hem graag mag. Wat ik jammer vind is dat het nieuwe album meer over songteksten lijkt te gaan dan over de muziek. Over de belastingdiscussie: ja, dat heeft inderdaad een heel naar smaakje. Dat rijke personen en multinationals belasting kunnen ontduiken en dat de gewone man, die in verhouding minder geld heeft, meer moet betalen. Jammer dat ze bij U2 hier niet transparant over zijn.
  8. ben eens benieuwd of morgen de codes worden verstuurd?
  9. Originally posted by Remy:[..]
    Precies. Ik zou het ook doen als ik U2 was. Of pakweg Shell, Philips etc. Nederland is een belastingparadijs voor de allergrootsten en U2 is dermate groot dat zij hier ook van kunnen profiteren

Snap jij het nut van belastingen dan niet? Dat het de samenleving draaiende houdt en dat rijke personen niet bestolen zullen worden? Het is wel erg veel ikke ikke ikke tegenwoordig helaas. Denk ook aan je medemens. Ben je het met mij mee eens dat belasting ontduiken niet past bij U2?
  10. Als ik het kon doen, deed ik het ook
  11. Het is geen belastingontduiking maar ontwijking. Wat oa het concern u2 doet is gebruik maken van de regels die per land verschillen. Oa Ierland heeft voor multinationals gunstige belastingwetgeving. Belastingontduiking is bewust bijv inkomsten verzwijgen, dat is wel een kwalijke zaak.
  12. Ja, het is dus precies het verkeerde signaal wat U2 afgeeft. Ik weet niet in wat voor samenleving jullie willen leven. Ik hoop voor je dat je altijd genoeg geld hebt en dat je niets overkomt. Het is wel belastingontduiking hoor. Zoekt het maar eens op in het woordenboek.