1. Nou het ideaalbeeld begint al bij dat de regels voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Het is niet eerlijk als rijke personen geen of weinig belasting hoeven betalen in verhouding tot de modale bevolking. Jammer dat er niets tegen dit soort praktijken is te doen. En jammer dat iedereen maar aan zichzelf denkt.
  2. Originally posted by ferrari:Je mag natuurlijk dit soort ideaalbeelden hebben, maar u2 is feitelijk een iers bedrijf dat binnen de Europese unie gebruik maakt van de regelgeving dus niet strafbaar, daar is geen woordenboek voor nodig. Ik werk zelf in de financiële sector en ook op het niveau van de eenmanszaak komt belastingontwijking voor. Dat is nu eenmaal de praktijk.
    Inderdaad het komt nu eenmaal voor, maar dat wil niet zeggen dat de overheid hier niets aan kan doen.
  3. Het is altijd makkelijk om de overheid overal de schuld van te geven...
  4. Maar goed, het ging er eigenlijk alleen maar over dat ik gisteren een leuke documentaire had gezien met Ruud.
  5. Originally posted by TheShowman:[..]

Snap jij het nut van belastingen dan niet? Dat het de samenleving draaiende houdt en dat rijke personen niet bestolen zullen worden? Het is wel erg veel ikke ikke ikke tegenwoordig helaas. Denk ook aan je medemens. Ben je het met mij mee eens dat belasting ontduiken niet past bij U2?
    Ik denk niet dat dit de beslissingen van U2 als zijnde de vier bandleden zijn. Maar stel, het is als dit:
    - Je verdient 500 miljoen per jaar, houdt daar 250 miljoen aan over na belastingen.
    - Je geeft 10% weg aan charity (25 miljoen)

Iemand zegt tegen je, we kunnen ook ons bedrijf inschrijven in Duitsland en daarmee houd je 400 miljoen over, waardoor je 40 miljoen kunt weggeven. Wat denk je dat mensen doen?

Ik zeg niet dat het zo is, maar het is makkelijk om te oordelen van een afstandje. In deze zaak vind ik het belastingland Nederland de kwalijkste, aangezien wij de gewone werknemer en kleine bedrijven laten ophoesten voor alles ten koste van de multinationals, We zijn een paradijs voor multinationals. Maargoed, dat is misschien iets teveel politiek
  6. Ja inderdaad het is iets teveel politiek. En laten we het hier vooral gezellig houden. Het past gewoon niet bij de denkbeelden van U2 en vooral Bono, maar dat is mijn persoonlijke mening.
  7. Nou gaat het mbt tot het belastingparadijs Nederland en U2 vooral over de royalties waar Nederland niet of nauwelijks belasting over heft. Dat is dus een heel specifiek deel van de inkomsten. Er is genoeg waar U2 wel belasting over betaalt.
    Overigens gaat Nederland de regels voor belasting over royalties over een paar jaar aanpassen.
  8. Iets heel anders: heeft iemand tijd en zin om een transcript te maken van het interview van Ruud de Wild met U2?

Er is volgens mij genoeg gezegd dat ook voor niet Nederlands sprekende fans interessant is
  9. Originally posted by BigGiRL:Nou gaat het mbt tot het belastingparadijs Nederland en U2 vooral over de royalties waar Nederland niet of nauwelijks belasting over heft. Dat is dus een heel specifiek deel van de inkomsten. Er is genoeg waar U2 wel belasting over betaalt.
    Overigens gaat Nederland de regels voor belasting over royalties over een paar jaar aanpassen.
    Dat is een aanzienlijk groot deel van de inkomsten. Dat is de inkomsten die voortvloeien uit het spelen van de muziek van U2 op de radio en de verkoop van albums. Misschien dat ze voor het andere deel ook nog wel een constructie hebben voor belastingontduiking. Hoe weet jij dat er genoeg is waar U2 wel belasting over betaalt? Ik vind het persoonlijk echt wrang.
  10. Originally posted by BigGiRL:Iets heel anders: heeft iemand tijd en zin om een transcript te maken van het interview van Ruud de Wild met U2?

Er is volgens mij genoeg gezegd dat ook voor niet Nederlands sprekende fans interessant is
    Ik heb een paar interessante quotes er al uitgehaald..

What Experience teaches you is that the biggest obstacle in life is yourself, you getting in your own way

"I've had warning signs. I think that's what happened to me in my life and I had to make some changes about the way I was living my life or else I might not be around."

Little Things originally written about deceit. Letter to yourself, Bono did not expect him to write it. Could be Paul vs Bono. Innocence is questioning the person you have become. At the end the man of the world, experienced man, breaks down and explains that he’s afraid and that there is fear in his life.

LIBTAIIW, once sentence you want to give to your kids as a father

Summer of love and Red Flag Day are not letters, they are sort of photographs

We all have a vest interest in America succeeding, and that’s what American Soul is about (Edge)

If you care about America you need to remind people of it (Bono, American Soul)
  11. Ja, dat zijn interessante quotes. Vinden jullie het ook jammer dat het nieuwe album waarschijnlijk meer gaat over de songteksten, dan over de muziek? Ik kijk wel naar 1 december uit. Maar de U2koorts is toch minder dan voorheen helaas.
  12. Originally posted by TheShowman:[..]
    Dat is een aanzienlijk groot deel van de inkomsten. Dat is de inkomsten die voortvloeien uit het spelen van de muziek van U2 op de radio en de verkoop van albums. Misschien dat ze voor het andere deel ook nog wel een constructie hebben voor belastingontduiking. Hoe weet jij dat er genoeg is waar U2 wel belasting over betaalt? Ik vind het persoonlijk echt wrang.
    Ja, zo lust ik er nog wel een paar! Hoe weet jij dat het niet zo is? Jij mag uiteraard zelf weten wat je wrang vindt en wat niet,
    maar ik denk dat het allemaal een beetje opgeblazen wordt.
    Kijk, de Stones zitten al meer dan 40 jaar in Nederland voor de royalties omdat het VK tot 90% (!) belasting heft op die specifieke
    inkomsten. Maar omdat ze zich verder niet openlijk met het welzijn van de wereld bemoeien, valt niemand erover.
    Blijkbaar mag je wel een stelletje klootzakken zijn, maar als je je druk maakt over allerhande ongerechtigheid wordt je de maat
    genomen over je belastingmoraal...! Dat vind ik dus een beetje wrang.