Originally posted by ferrari:Je mag natuurlijk dit soort ideaalbeelden hebben, maar u2 is feitelijk een iers bedrijf dat binnen de Europese unie gebruik maakt van de regelgeving dus niet strafbaar, daar is geen woordenboek voor nodig. Ik werk zelf in de financiële sector en ook op het niveau van de eenmanszaak komt belastingontwijking voor. Dat is nu eenmaal de praktijk.
Originally posted by TheShowman:[..]
Snap jij het nut van belastingen dan niet? Dat het de samenleving draaiende houdt en dat rijke personen niet bestolen zullen worden? Het is wel erg veel ikke ikke ikke tegenwoordig helaas. Denk ook aan je medemens. Ben je het met mij mee eens dat belasting ontduiken niet past bij U2?
Originally posted by BigGiRL:Nou gaat het mbt tot het belastingparadijs Nederland en U2 vooral over de royalties waar Nederland niet of nauwelijks belasting over heft. Dat is dus een heel specifiek deel van de inkomsten. Er is genoeg waar U2 wel belasting over betaalt.
Overigens gaat Nederland de regels voor belasting over royalties over een paar jaar aanpassen.
Originally posted by BigGiRL:Iets heel anders: heeft iemand tijd en zin om een transcript te maken van het interview van Ruud de Wild met U2?
Er is volgens mij genoeg gezegd dat ook voor niet Nederlands sprekende fans interessant is
Originally posted by TheShowman:[..]
Dat is een aanzienlijk groot deel van de inkomsten. Dat is de inkomsten die voortvloeien uit het spelen van de muziek van U2 op de radio en de verkoop van albums. Misschien dat ze voor het andere deel ook nog wel een constructie hebben voor belastingontduiking. Hoe weet jij dat er genoeg is waar U2 wel belasting over betaalt? Ik vind het persoonlijk echt wrang.