Originally posted by TheShowman:Trouwens voor wie de cd nog wil bestellen, misschien is dit interessant. De cd is nu 10,45 euro bij Dodax met gratis verzending. En de deluxe is nog geen twee euro duurder. https://www.dodax.nl/muziek-cds-dvds-vinylplaten/classic-rock/u2-songs-of-experience-p7ot7gmn3/
Ik hoor ook verschil tussen de cd en Spotify. Bij Spotify klinkt het album wat dunner en de cd op mijn hifi klinkt dikker, meer detail. Misschien moet ik het zo omschrijven.
Originally posted by TheShowman:[..]
Ik weet dat het hier op het moment over de tournee gaat, maar ik heb toch nog even een andere vraag. Als dat mag. Klinkt de nieuwe lp echt beter dan de cd? Ik heb van Songs Of Innocence de lp en de cd. Ik vind de cd beter klinken. Nu kan dat ook aan mijn hifi-installatie liggen. Maar het is toch een digitale opname van U2 die op het analoge vinyl wordt geperst? Weet jij of misschien Joyce of iemand anders hoe dit zit? Alvast bedankt.
Originally posted by StefLit:[..]
Persoonlijk vind ik de vinylversie beter klinken, meer dynamiek. Zowel via speakers als via koptelefoon. Laatst had ik een paar vrienden te eten, beide gelijktijdig aangezet en geschakeld tussen cd en vinyl via m'n normale stereo. Allemaal vonden ze vinyl beter klinken. De cd mix klinkt scheller lijkt wel. Via mijn surroundversterker valt dit schellere geluid trouwens niet op, maar dat komt volgens mij weer door de audiobewerking (audessey) van het apparaat.
Ik heb van een vriend, die zelf produceert en masters maakt, begrepen dat er voor vinyl en cd een aparte eindmaster gemaakt wordt.
Originally posted by TheShowman:[..]
Dat is interessant, dat wist ik niet. Maar heb je je cd-speler wel digitaal aangesloten op je versterker? Dat maakt namelijk heel veel verschil.
Originally posted by one8ung:Goeie vraag.
Zit zelf met twee u2.com accounts en maar een ticketmaster account.
Denk dat ik er voor de zekerheid nog maar een aanmaak.