1. Originally posted by zoorostar:[..]

Ik ken de mensen welke achter de fanclub zitten wel en ze doen vast hun best, maar dit was echt uit de lucht gegrepen volgens mij. Iedereen die een beetje weet hoe U2 de laatste paar tourschema's vast stelt weet dat dit niet zou kunnen.
    De fanclub in meest traditionele zin van het woord is een overblijfsel uit het verleden; niet dynamisch genoeg. Vorige week deelden ze ook de die fake geruchten voor Dublin. Een eenvoudige check op de website van de 3Arena ontkrachtte die geruchten direct. Fact checks voordat je ze op internet gooit en als het geruchten zijn dan wel uit betrouwbare bron (voorzover dat laatste dan mogelijk is).
  2. Originally posted by sleus:[..]
    En ze proppen de vloer ook niet zo vol als bv in Antwerpen.

In 2015 had ik nog een staplaats over voor Keulen en ben uiteindelijk met m'n toen 11 jarige zoon gegaan. We stonden ter hoogte van de mini-stage en dan zo'n beetje tegen de tribunemuur aan. Was ongelofelijk rustig. In een cirkel van zo'n 5 meter stond er niemand bij ons in de buurt. En als U2 op de mini-stage speelden konden we redelijk rustig daar naartoe lopen, tot op zo'n 5 meter van de E-stage. Prima te doen.

Als je naar Keulen wilt, probeer dan GA tickets te scoren.
    Keulen is prima en inderdaad, per vierkante meter minder mensen op de vloer. Keulen 2 in 2015 kwam ik aanwandelen toen de zaal net open was. Ik had nog een eerste rij plekje aan de catwalk.

Auto in de P onder/naast de zaal, beetje strategisch geparkeerd bij de uitgang en binnen tien minuten op de snelweg. Was een zondagavond toen. In 2 uur en 15 minuten weer terug in Zwolle.
  3. Hoe is de vloer in Berlijn? ook kleinschalig en smal? ben erg benieuwd.
  4. Kopenhagen is een nieuwe arena volgens mij, iemand ervaring met de vloer daar?
  5. Yes erg klein! E-stage staat ook haast tegen de tribune.
  6. Originally posted by wtonis:[..]
    Keulen is prima en inderdaad, per vierkante meter minder mensen op de vloer. Keulen 2 in 2015 kwam ik aanwandelen toen de zaal net open was. Ik had nog een eerste rij plekje aan de catwalk.

Auto in de P onder/naast de zaal, beetje strategisch geparkeerd bij de uitgang en binnen tien minuten op de snelweg. Was een zondagavond toen. In 2 uur en 15 minuten weer terug in Zwolle.
    Is er makkelijk te parkeren in Keulen?
    Kan/moet je best ergens parkeerticket op voorhand kopen?
  7. Originally posted by BigGiRL:[..]
    Nou ja, Duitsland is dan ook wel wat groter dan Nederland...en velen van ons kunnen ook best makkelijk naar Keulen.

Ik snap dat het vergeleken met andere jaren wat mager is in Nederland (en vandaar ook die massale run op kaartjes), maar blijkbaar zetten ze de e+i tour iets kleiner op dan de i+e.

Tis niet anders...

Duitsland daar zijn artiesten vaak nog heel loyaal naar voor het aantal concerten. Een rijk land in Europa. Oost-Europa slaat men sowieso vaak over. In Duitsland worden trouwens nog wel een klein beetje cd’s verkocht. Heeft te maken met het daar strengere illegale downloadbeleid. Maar dat zie je dan weer niet terug in de ticketprijzen. Maar ik denk dat het mindere aantal concerten in Europa vergeleken met I+E te maken heeft, met het feit dat U2 ook nog naar Australië en misschien Azië wil.
    Het overslaan van België heeft waarschijnlijk te maken met hun zaal faciliteiten. Maar wat ik maar wil zeggen: als in Nederland de economie instort heb je grote kans dat artiesten (ook U2) Nederland gewoon overslaan. Jammer voor de fans maar helaas.
  8. en onder tussen komen de pre sales code's ook al op m plaats en dan ook met pre sales kun je kaarten krijgen
  9. Ik vind het over the top hoe graag mensen tegenwoordig naar concerten en festivals gaan en vaak ook nog door sociale druk. Zeker gezien in verhouding met hoeveel je tegenwoordig voor een concertkaartje betaalt. Koop gewoon weer eens een cd, of luister naar een bootleg/youtube zolang dat nog kan/mag.
  10. Originally posted by TheShowman:[..]
    Het overslaan van België heeft waarschijnlijk te maken met hun zaal faciliteiten. Maar wat ik maar wil zeggen: als in Nederland de economie instort heb je grote kans dat artiesten (ook U2) Nederland gewoon overslaan. Jammer voor de fans maar helaas.

Bwa het Sportpaleis is dan wel niet de meest nieuwe zaal (alhoewel grondig gerenoveerd de voorbije jaren) maar is wel een van de grootste zalen ter wereld in zijn soort qua capaciteit en vloeroppervlakte. (Overdekte voetbalstadions tel ik uiteraard niet mee). In 2015 alleszins de U2-show met de meeste bezoekers, bij “in the round”-concerten kunnen er tot +23 000 mensen binnen)
    Technisch gezien kan het Sportpaleis ook elke indoor tour aan hoor, zeker gezien de vloeroppervlakte. U2 heeft het Sportpaleis bijvoorbeeld nog gebruikt om het uitrekbare scherm van de 360-stage te testen.

Mogelijk/wellicht is het tijdschema beperkt deze keer en heeft men gewoon de landen overgeslagen met de kleinste muziekmarkt, België dus (ook al zou U2 vlotjes 2X het Sportpaleis kunnen uitverkopen).