1. Zondag was het uitgebreid fouilleren en maandag kon ik zo doorlopen!
  2. En alle vrouwen konden sowieso gewoon doorlopen. Sloeg nergens op.

3. Viel mij ook echt op, 2015 en zelfs 2017 waren beter qua publieksbeleving.
  4. Ik vond de sfeer zondag wel goed. Op het veld tenminste. Tribunes heb ik niet echt op gelet. Maar het rolstoelvak schudde op zijn grondvesten.
  5. Zonde toch dat het publiek zo'n stempel drukt op de sfeer. Wij hadden zondag best een goede spot maar ik heb me écht moeten concentreren op de show en geprobeerd me niet wezenloos te ergeren aan een groepje dronken gasten die naast ons stonden te brallen en te douwen. De Heineken meneer heeft praktisch de hele avond daar gestaan. Wáárom? denk ik dan....gun dan andere mensen een GA ticket en ga naar de kroeg!
    Maandag express uitgekeken naar deze lui, om er met een grote boog omheen te lopen. Lekker plekje bij de E-stage deze keer. Gezellige mensen, allemaal lekker zingen, springen, dansen en genieten.
    Dit was écht de eerste keer dat ik echt vervelende lui naast me had....hopelijk de laatste.
  6. Originally posted by Acrobad:Zonde toch dat het publiek zo'n stempel drukt op de sfeer. Wij hadden zondag best een goede spot maar ik heb me écht moeten concentreren op de show en geprobeerd me niet wezenloos te ergeren aan een groepje dronken gasten die naast ons stonden te brallen en te douwen. De Heineken meneer heeft praktisch de hele avond daar gestaan. Wáárom? denk ik dan....gun dan andere mensen een GA ticket en ga naar de kroeg!
    Maandag express uitgekeken naar deze lui, om er met een grote boog omheen te lopen. Lekker plekje bij de E-stage deze keer. Gezellige mensen, allemaal lekker zingen, springen, dansen en genieten.
    Dit was écht de eerste keer dat ik echt vervelende lui naast me had....hopelijk de laatste.
    Dat valt wel op ja. Heel veel mensen die tijdens het concert nog bij de bar staan. Dan denk ik daar betaal je toch niet zoveel geld voor. Koop dan een 6-pack blikjes en drink het thuis op
  7. Originally posted by Acrobad:Zonde toch dat het publiek zo'n stempel drukt op de sfeer. Wij hadden zondag best een goede spot maar ik heb me écht moeten concentreren op de show en geprobeerd me niet wezenloos te ergeren aan een groepje dronken gasten die naast ons stonden te brallen en te douwen. De Heineken meneer heeft praktisch de hele avond daar gestaan. Wáárom? denk ik dan....gun dan andere mensen een GA ticket en ga naar de kroeg!
    Bij ons was er bijna een knokpartij aan de reling op het moment dat iedereen op ging staan. Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een concert, maar beide partijen hadden ook de nodige drankjes gehad.
  8. De sfeer heeft volgens mij sterk te maken met alle mensen die de smartphone in de hand hebben en willen filmen en foto's maken. Bij start van The Blackout staat iedereen met dat stomme ding in de aanslag ... in plaats van los te gaan op de stampende beat!! Klappen en springen met een filmende telefoon gaat toch heel lastig. Dit blijft eigenlijk het hele concert zo. Zonde. Afschaffen die dingen ...

Daarnaast moeten we wel concluderen dat we allemaal een dagje ouder worden. Het U2 publiek wordt net als de band zelf een dag ouder, die minder springen en losgaan ... het was op veel plekken wel een grijze golf .....
  9. Originally posted by wobbel:De sfeer heeft volgens mij sterk te maken met alle mensen die de smartphone in de hand hebben en willen filmen en foto's maken. Bij start van The Blackout staat iedereen met dat stomme ding in de aanslag ... in plaats van los te gaan op de stampende beat!! Klappen en springen met een filmende telefoon gaat toch heel lastig. Dit blijft eigenlijk het hele concert zo. Zonde. Afschaffen die dingen ...

Daarnaast moeten we wel concluderen dat we allemaal een dagje ouder worden. Het U2 publiek wordt net als de band zelf een dag ouder, die minder springen en losgaan ... het was op veel plekken wel een grijze golf .....

Zo had ik langs mij aan de railing een Duitse vrouw staan... Toen het drukker werd en iedereen recht begon te staan, begon ze plots van haar oren te maken omdat iemand achter haar (mijn vader) een hand op de railing plaatste, gewoon ter ondersteuning voor hem aangezien er van achter uit wat geduwd werd nadat iedereen plots rechtstond. Ze haalde er al meteen de security bij, die haar gelukkig droogjes vertelde dat GA nu eenmaal een zone is waar iedereen mag gaan en staan waar hij wil, en als er een lege plek is op de railing, iemand gerust daar zijn hand mag plaatsen. Toen mijn pa haar geruststelde dat hij z'n hand heus niet zou laten staan tijdens het concert omdat hij dan zou klappen en springen, reageerde ze nog boos "OH NO, you not gonna jump behind me!!!!!!"

Toen het concert vervolgens begon, heeft ze volgens mij letterlijk geen enkele keer gezongen, gesprongen, geklapt,... maar héél de tijd met haar compactcamera zitten filmen. Iets wat als ge frontrail staat, uiteraard geen mooie stabiele beelden gaat opleveren. Ik denk dat mijn meezwaaiende armen en klappende handen wellicht meer in beeld komen op haar beeldmateriaal dan Bono en co...

Ok ja... Uiteindelijk mag iedereen het concert beleven zoals hij/zij wil, maar ik vind het toch zonde om te zien dat er mensen zijn die het merendeel van het concert gewoon zien door het schermpje van hun camera ipv het met eigen ogen te beleven.
  10. Ik heb twee superdagen gehad in Amsterdam. Waar ik tot en met de 360 tour ook altijd fanatiek was met op de dag zelf in de rij gaan zitten, is het gedoe om een hele goede plaats te hebben vooraan en daar moeilijk weg kunnen iets wat ik niet meer op zoek, tenzij er concerten zijn met een afgesloten voorvak, maar dat is logischerwijs bij de E&I Tour niet nodig (was helaas niet zo bij The Joshua Tree Tour, maar ook daar was iedereen relaxed vooraan). Ook de mensen met wie ik ben geweest zijn in dat opzicht veel minder fanatiek, en de meesten van mijn gezelschap zagen ze pas voor de eerste of tweede keer, en het 'wow' op hun gezicht was net zo leuk om te zien.

Ik stond beide avonden op een paar meter van Edge's 'Pride-podium', en kon daardoor ontspannen drinken halen en naar het toilet en makkelijk terug komen. En bovendien heb ik zondag The Edge ontmoet bij het Amstel en maandag Bono, dat was echt iets wat ze me nooit meer afnemen en dichterbij dan dat werd het toch niet bij de concerten. Daardoor heb ik heerlijk ontspannen van de concerten kunnen genieten samen met m'n vrienden die ook een geweldige avond bij hun eerste of tweede U2 show hadden.

Bij het Amstel stonden nog wel wat mensen met polsbandjes van de queue, die om 16:15u opeens een bericht kregen dat er een nieuwe check-in gedaan werd, een hoop stress en 5 minuten later met de taxi naar de Ziggo Dome. Persoonlijk snap ik nog wel het bandjes systeem tot een dag van tevoren, maar op de dag zelf zou het toch zo moeten zijn dat je alleen de rij uit kan voor een toiletbezoek of even snel wat eten halen, maar niet dat je de hele dag de stad in kan en dan vervolgens weer verwacht als eerste naar binnen te mogen? Bovendien, als ze nog een half uur bij het Amstel hadden gewacht hadden ze een mooi Bono-moment gehad. Niet dat ik er zelf last van had, want ik ging toch pas laat in de rij, maar ik kan me voorstellen dat de mensen die daar vlak achter al de hele dag zitten te wachten zich wel daaraan kunnen storen (iemand anders noemde ze 'star fans' ergens anders op dit forum).

Anyway, ik heb een fantastisch weekend gehad en kijk al uit naar m'n vierde en laatste U2 show in Londen op 23 oktober!
  11. De sfeer was op zondag in ieder geval prima. wij zaten in vak 111 rij 5, mooi uitzicht op hoofdpodium. Bij het begin van het concert ging vrijwel iedereen staan, dus wij ook. De hier eerder genoemde problemen heb ik sinds 2000 nooit meegemaakt. Door een krakkemikkige rug is een staplaats feitelijk géén optie meer en voor mijn ouwe heer van 74 al helemaal niet meer.

De heren hadden er zin, vond Bono goed bij stem, mooi om Gloria, Zoo Station, Stay, WGRYWH en en dan eindelijk Acrobat te horen. De nieuwe nummers van SOE kwamen live beter uit de verf dan op de cd. De encore kan wat mij betreft wel wat "peper" gebruiken.
    Mijn ideale setlist zou de oorspronkelijke setlist zijn met Zoo station, Stay, WGRYWH ed. In zijn geheel sprak de I&E tour me toch wat meer aan.
  12. Originally posted by JY1978:Ik heb twee superdagen gehad in Amsterdam. Waar ik tot en met de 360 tour ook altijd fanatiek was met op de dag zelf in de rij gaan zitten, is het gedoe om een hele goede plaats te hebben vooraan en daar moeilijk weg kunnen iets wat ik niet meer op zoek, tenzij er concerten zijn met een afgesloten voorvak, maar dat is logischerwijs bij de E&I Tour niet nodig (was helaas niet zo bij The Joshua Tree Tour, maar ook daar was iedereen relaxed vooraan). Ook de mensen met wie ik ben geweest zijn in dat opzicht veel minder fanatiek, en de meesten van mijn gezelschap zagen ze pas voor de eerste of tweede keer, en het 'wow' op hun gezicht was net zo leuk om te zien.

Ik stond beide avonden op een paar meter van Edge's 'Pride-podium', en kon daardoor ontspannen drinken halen en naar het toilet en makkelijk terug komen. En bovendien heb ik zondag The Edge ontmoet bij het Amstel en maandag Bono, dat was echt iets wat ze me nooit meer afnemen en dichterbij dan dat werd het toch niet bij de concerten. Daardoor heb ik heerlijk ontspannen van de concerten kunnen genieten samen met m'n vrienden die ook een geweldige avond bij hun eerste of tweede U2 show hadden.

Bij het Amstel stonden nog wel wat mensen met polsbandjes van de queue, die om 16:15u opeens een bericht kregen dat er een nieuwe check-in gedaan werd, een hoop stress en 5 minuten later met de taxi naar de Ziggo Dome. Persoonlijk snap ik nog wel het bandjes systeem tot een dag van tevoren, maar op de dag zelf zou het toch zo moeten zijn dat je alleen de rij uit kan voor een toiletbezoek of even snel wat eten halen, maar niet dat je de hele dag de stad in kan en dan vervolgens weer verwacht als eerste naar binnen te mogen? Bovendien, als ze nog een half uur bij het Amstel hadden gewacht hadden ze een mooi Bono-moment gehad. Niet dat ik er zelf last van had, want ik ging toch pas laat in de rij, maar ik kan me voorstellen dat de mensen die daar vlak achter al de hele dag zitten te wachten zich wel daaraan kunnen storen (iemand anders noemde ze 'star fans' ergens anders op dit forum).

Anyway, ik heb een fantastisch weekend gehad en kijk al uit naar m'n vierde en laatste U2 show in Londen op 23 oktober!
    Wauw, mooie plekken. En wat gaaf dat je Edge en Bono hebt gezien!

Die checkin was wel dramatisch inderdaad. Wat er was gebeurd: om 1100 bij de rollcall kregen we instructies van de Ziggo security. Allemaal netjes geoefend waar je moest staan, met de melding dat je uiterlijk 1600 terug moest zijn in het vak. Was je te laat: plek kwijt, daar waren ze echt heel streng in.

Om 1600 ontbraken er nog heel wat mensen, en die zijn dus ook daadwerkelijk de rij uitgezet. Best heftig, dat waren inderdaad star fans als Brigitte, de franse superfan. Ik was al binnen toen ik haar nog rond zag rennen op zoek naar een plek.

Streng dus, maar terecht: ik vond mezelf al een enorme mazzelaar met m'n nummertje, je zou wel gek zijn als je dat op het spel zou gaan zetten door weg te gaan. Maar met 40 nummers minder kwam mijn e-stage droom uit, dus misschien moet ik de star fans maar bedanken ?

Mijn maandag was qua publiek perfect: leuke, aardige en relaxte mensen om me heen. Van te voren gezellig verhalen zitten uitwisselen, en tijdens het concert iedereen uit z'n dak. Ik stond aan de kant waar twee keer een pad door het publiek gemaakt moest worden, en daar hebben we echt een beetje op elkaar gepast, want het was flink trekken en duwen.

Verderop brak wel ruzie uit, die ook door bleef gaan de rest van de avond. Heb ik me voor afgesloten, dat doen ze toch echt zichzelf aan. Zonde hoor, sta je daar, kies je ervoor om niet te genieten.