1. Originally posted by zoorostar:[..]
    Ik denk dat dit te nostalgisch gedacht is. Op meerdere plekken is al geen postkantoor meer en het is niet meer van deze tijd.

    De gedachte van een verified fan verkoop icm kaarten op naam (of creditcard) is denk ik een reële oplossing. De voorwaarden van zo'n systeem en hoe dit goed uit te rollen worden volgens mij wel eens vergeten. Met de laatste verified fan verkoop van U2 in de USA krijg ik het idee dat ze heel overhaast iets proberen zonder het goed uit te werken.
    Helaas is Verified Fan niet bedoelt om kaarten bij de fans te krijgen. Het is een systeem bedacht om meer gegevens van fans te krijgen en kaarten vaker te kunnen laten doorverkopen. Daarom gaan dingen als kaarten op naam en identiteitscontrole er ook nooit van komen.

    Immers, Ticketmaster's nieuwe strategie is er volledig op gericht dat mensen de tickets zoveel mogelijk doorverkopen tegen zo hoog mogelijke prijzen via Ticketmasters reselling sites zoals Seatwave/GetMeIn etc. Zo kan Ticketmaster op één kaartje meerdere keren geld verdienen

    Daarom zie je deze tour ook geen creditcard entry meer, of mobile entry etc. Dat maakt doorverkopen lastiger.
  2. echt niet leuk voor de mensen die echt wel netjes willen blijven
  3. Originally posted by Remy:[..]
    Helaas is Verified Fan niet bedoelt om kaarten bij de fans te krijgen. Het is een systeem bedacht om meer gegevens van fans te krijgen en kaarten vaker te kunnen laten doorverkopen. Daarom gaan dingen als kaarten op naam en identiteitscontrole er ook nooit van komen.

    Immers, Ticketmaster's nieuwe strategie is er volledig op gericht dat mensen de tickets zoveel mogelijk doorverkopen tegen zo hoog mogelijke prijzen via Ticketmasters reselling sites zoals Seatwave/GetMeIn etc. Zo kan Ticketmaster op één kaartje meerdere keren geld verdienen

    Daarom zie je deze tour ook geen creditcard entry meer, of mobile entry etc. Dat maakt doorverkopen lastiger.
    Bedankt nog je extra uitleg! Het blijkt dat het erg moeilijk is om commerciële belangen af te wegen tegen belangen van individuen (de fans). Als zelfs een band als U2 (welke ik financieel onafhankelijk acht en de mogelijkheid hebbende zelf invloed uit te oefenen) ten onder gaat aan de Livenation belangen, dan is dit wel moeilijk te begrijpen. Daarnaast moeten we ook realistisch zijn en heeft U2 de financiële kant ook altijd wel in gedachten gehad.
  4. Originally posted by zoorostar:[..]
    Bedankt nog je extra uitleg! Het blijkt dat het erg moeilijk is om commerciële belangen af te wegen tegen belangen van individuen (de fans). Als zelfs een band als U2 (welke ik financieel onafhankelijk acht en de mogelijkheid hebbende zelf invloed uit te oefenen) ten onder gaat aan de Livenation belangen, dan is dit wel moeilijk te begrijpen. Daarnaast moeten we ook realistisch zijn en heeft U2 de financiële kant ook altijd wel in gedachten gehad.
    U2, als zijnde de vier bandleden, hebben hier allemaal niets over te zeggen. Zij hebben een contract met LiveNation waarbij LiveNation 100% beslissingen kan nemen over alles als dit. Dan is er nog een discussie waarbij je moet betwijfelen of U2 dit had moeten doen, maar OK
  5. Originally posted by Remy:[..]
    U2, als zijnde de vier bandleden, hebben hier allemaal niets over te zeggen. Zij hebben een contract met LiveNation waarbij LiveNation 100% beslissingen kan nemen over alles als dit. Dan is er nog een discussie waarbij je moet betwijfelen of U2 dit had moeten doen, maar OK
    Slave to the money (of toch music)
  6. Ik denk niet dat ze Verified Fan helemaal hadden kunnen voorzien. Dat contract is destijds (2009?) voor 10 jaar getekend of zo.

    Ik vraag me ook af of het in Europa zo goed zou gaan werken. Het punt is namelijk ook doordat er zoveel kaartjes nog op de "secondairy" markt zijn (nee, niet "zwart" want daarom is het juist Verified!), de prijs van de kaartjes door de markt gaat worden bepaald. Dat is niet nu, maar pas in de laatste weken voordat de show begint. En Amerikanen zijn het wat dat betreft meer gewend om pas een paar dagen van te voren kaartjes te halen (maar wij dus eigenlijk niet).
  7. Kaarten binnen!
  8. nu al??
  9. Ja, hier ook
  10. hier ook vandaag ,..
  11. waneer gekocht? als ik vragen mag.
    das vlug nl,